en bro - til en fremtid
Publikationer
Bro, K. m.fl.(2014): Hands on aktionslæring - en guidet tour i 6 trin. VIA Videreuddannelse
Bro, K. & Thrane, M. (2013): Værdiskabelse gennem aktionslæring. I: Kjeldsen & Asmussen (red.)
Velfærdsinnovation - i og med praksis. VIA Systime.
Bro, K. (2012): Ledelse af skoleudvikling - rettethedstænkning som
bindeled mellem skolens kerneydelse og
organisationsudvikling. I: Tønnesvang, J. & Ovesen,
M.(red.); Psykologisk ilt i pædagogisk og
organisatorisk arbejde - praksisudvikling på grundlag
af integrativ selvpsykologi. Klim.
Bro, K. (2011): Læreres relation til kolleger og ledelse. I: Hermansen,
Mads; Lærerens psykologibog - Læringsledelse,
didaktiske opgaver og samarbejde. Akademisk forlag.
Bro, K., Løw, O. & Svanholt, J. (2009) (red.): Psykologiske perspektiver på intervention. Dansk
Psykologisk Forlag.
Bro, K. (2009) Hvordan kan det selvstyrende team kvalificere sit arbejde?
Artiklen er udgivet på VIA - CLOU´s hjemmeside.
Bro, K. (2007) i Hermansen, M. (2007) (red.): Læringsledelse. Løft
til læring i skolen. Forlaget Samfundslitteratur.
Bro, K. (2007 i Hermansen, M. (2007) (red.): Skolens gode og onde
cirkler. En empirisk forløbsundersøgelse i 4. og 5.
klasse af elevstandpunkt og holdninger til uro, disciplin
og læring. Forlaget Samfundslitteratur.
Bro, K. (2007): Lærerselv – mellem personlighedstræk og auto-
biografisk fortælling. Phd-afhandling. DPU, København.
Bro, K., L. Wørts (2003): Buskelundskolen – styret af visioner og
mål, forankret i praktisk skolehverdag. Rapport –
2½års udviklingsarbejde og aktionsforskning. Rapport
kan rekvireres ved Kirsten Bro eller ved henvendelse
til Silkeborg Kommune.
Bro, K. (2003): Når samarbejdet om skolestart skaber læring i
organisationen. I ”Skolen som lærende organisation – i
teori og praksis”. Klim.
Bro, K. (2000): Teamet i skolen i spændfeltet mellem organisation og
person. Danmarks Lærerhøjskole i Århus.
Bro, K. (1999): Hvad er der på spil? En pædagogisk-psykologisk
indfaldsvinkel. I: ”På sporet – en antologi om
undervisning i dansk som andetsprog.” Undervisnings-
ministeriet, uddannelsesstyrelsens temahæfteserie nr. 30.
Bro, K., L. Kjeldsen, B. Ryberg (1998): På vej mod …- en
lærende organisation. Danmarks Lærerhøjskole i
Århus.
Kirsten Bro
aut. psykolog - specialist og supervisor i arbejds- og organisationspsykologi - Ph.D.